جزئیات افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده اعلام شد | پیشنهاد جدید درباره افزایش حقوق‌ها در سال آینده

جزئیات افزایش حقوق کارکنان دولت اعلام شد .
جزئیات افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده اعلام شد | پیشنهاد جدید درباره افزایش حقوق‌ها در سال آینده
کد خبر : ۱۳۷۸۶

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر به میزان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش می یابد.
رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲  جزئیات افزایش حقوق کارکنان دولت را مطرح کرد.
براساس این مصوبه حداقل حکم کارگزینی سال ۱۴۰۲ حقوق بگیران معادل ۱.۲ برابر حداقل حکم کارگزینی حقوق بگیران سال ۱۴۰۱ موضوع جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال امتیازات جز یک قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد بود.
 همچنین حقوق بازنشستگان وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه اجرایی نیز مشابه کارمندان میزان ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش می یابد.
وی گفت : تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال آینده  به موضوع حقوق و دستمزد کارمندان دولت و بازنشستگان اختصاص دارد،
گفتنی است این موضوع برای اجرا باید در صحن علنی مجلس هم تصویب و از سوی شورای نگهبان تأیید شود.
جزئیات افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده اعلام شد
پیش از این وزیر اقتصاد گفته بود درباره افزایش حقوق اعلام کرده که قرار است حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲، به میزان ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش یابد.
وی در مورد حقوق کارمندان، اظهار کرد: آنچه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ وجود دارد ضریب میانگین افزایش حقوق است و آنچه پس از تصویب مجلس اجرا خواهد شد افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی حقوق است تا توازن بیشتری ایجاد شود.
پیشنهاد جدید درباره افزایش حقوق‌ها در سال آینده
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: دولت میانگین ۲۰درصد افزایش حقوق را برای کارکنان در بودجه در نظر گرفته اما برخی از نمایندگان معتقدند که مثلا حقوق های بالای ۲۰ میلیون تومان درصد کمتری افزایش پیدا کند و حقوق های کمتر از ۱۲ تا ۱۳ میلیون درصد افزایش بیشتری داشته باشد؛ با توجه به وجود پیشنهادات، موضوع به کارگروه مربوطه اراجاع داده شده و امیدواریم آن چیزی که بر مبنای عدالت است، مد نظر قرار گیرد و حقوق های پایین‌تر با توجه به نرخ تورم، افزایش بیشتری داشته باشند

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر